Dodge Ram Off Road 4WD Custom - Tootsie Toys 1:18

Facebook-os csellengésem közben valamikor - úgy több, mint 1 hónapja - láttam az egyik modelles csoportban egy furcsa színű "pickápot" amit megnéztem ugyan de csak mint poént. Telt múlt az idő és rám tört a nagy kerekű láz aminek jegyében megépítettem az első Big Foot / Off Road verdámat, egy Vipert amit a következő cikkben be is mutatok. Amint ezzel elkészültem kaptam egy üzenetet, hogy lenne eladó járgány, érdekel e?. Na és mit látok a képeken? Hát azt a furcsa izét amit meg mosolyogtam 1 hónapja. Meg is egyeztem az akkor tulajjal, és pár nappal később szinte 'házhoz szállítással" meg is kaptam a járgányt. Amíg csak képeken láttam, már akkor is voltak vele elképzeléseim, de amikor már tologattam itthon tisztán láttam magam előtt, hogy mi lesz a végeredmény.Íme a kiindulási alap. Egy vérbeli Dodge Ram a Tootsie Toys-tól. És az a legfrankóbb, hogy 1:18 és fém!

 PIC_0228.JPG

 Nem pont így képzelek el egy off road verdát, barbie-hoz közeli színben. Mivel a műhelyben zajlott már két autó szervizelése így pár napot velem töltött a polcon. Aztán csak lekerült a műtőasztalra. Szétszerelés közben megszökött belőle egy pók, pedig jó lett volna vele eldumálni a járgány múltjáról. Bár erről erősen harsogott már a kocsi külseje. Belül pedig...

 blogram.jpg.jpg

 

 Miután kimostam (kádban, zuhannyal és szivaccsal) és leszedtem róla minden műanyag alkatrészt, nekiálltam előbb 600-as, majd 1000-es csiszoló papírral alaposan megcsiszolni. Nem toltam le vasig a festéket, mert tapasztalataim szerint sokkal jobb úgy fényezni házilag (hőkamra és egyéb űrtechnológia nélkül) , hogy a gyári fényezést minimális vastagságúra hagyjuk. Majd pedig kimaradhat az alapozó és nyugodtan ráfújhatunk 2-3 réteg festéket.attól függően, hogy milyen színre és mennyire jól fedő estéket használunk. Én ennél a modellnél kivételesen ecsettel hordtam fel az alapszínt.

blogram2.jpg.jpg 

 Ezt a szürke árnyalatot választottam. Nem lett volna szükséges átfesteni az egészet, sőt egyáltalán, de a gyári baba színre a dekorációt felvinni elég gáz lett volna, mert azért itt ott kilátszik az alap a tervek szerint.nagy igyekezetemben a műanyag alkatrészeket is áthúztam matt feketével, de miután kész lettem, rájöttem, hogy csak a festéket pazaroltam rájuk. A műszerfalon is sminkeltem egy keveset, de csak módjával, mert egy ilyen verdában nincs cicomázott sofőrkényeztető. A platón eredetileg egy tároló doboz volt az ablak mögött közvetlenül, de annak jelen esetben nem vettem semmi hasznát, így leszereltem. Helyette egy bukókeretet pattintottam oda, amit egy Nikko RC autóról kölcsönöztem.Négy ponton rögzítettem pillanatragasztóval. nem voltam biztos benne, hogy tartós lesz, de egy nap után reflexből ennél fogva emelgettem a kocsit és csak később tűnt fel, hogy milyen jól bírja a terhelést. Az alvázhoz nem kellett nyúlnom, mert úgy gondoltam pont megfelelő úgy ahogy van. Csak a kerekeket, később pedig a "felfüggesztés" részeit ecseteltem. Az autó érdekessége, hogy mindent csavar rögzít,. Még a hátsó sárvédő elemeket is négy tartja  a helyén, amik szintén fémből vannak. Összességében húsz csavar van az autóban. Sajnálatosan a szélvédő ezer felé volt törve, így azt kihajítottam a fenébe. Eleve valamiféle rácsot akartam  a helyére tenni, így nem ért nagy trauma miatta. Általában mindig abból vagy azzal dolgozom amit itthon találok. Ez esetben szúnyogháló szolgáltatta a rácsot. Mivel ez egy elég puha anyag,rendesen ki kellett feszítenem a helyére, hogy ne legyen hullámos és úgy nézzen ki, mint egy rács. Ami egész jól sikerült is, köszönhetően a csavarral rögzített dolgoknak a beltérben. Persze az oszlopoknál ragasztani kellet, de ott is besegített a jó öreg makett öntőkeret.

 blogram4.jpg.jpg

 Ez lett a végeredmény. Egy vérbeli Off Road autó. Mivel a plató hátsó, lenyitható része hiányzott ezért ki kellet találnom oda valamit. Először arra gondoltam, hogy gyártok én oda egy ajtót, de végül elvettettem az ötletet, mert találtam egy fotót, amin egy pótkerék volt egy hasonló járgányon. Gyorsan elő is kerestem egy kereket, ami ugyan kisebb valamivel, de ez volt a legnagyobb itthon. Elsőként ragasztani akartam, de végül egy csavarral rögzítettem a plató műanyag részéhez. Bizakodván, hogy egyszer találok olyan kereket oda ami pont olyan mint a kocsié. Ezután jöhetett az elengedhetetlen kellék, a vontató kötél. Ezt egy darab elektromos kábelből oldottam meg, mert az jól hajlítható és megőrzi a formát. Természetesen a felnitől a lökhárítóig oda ragasztottam, biztos ami biztos. 

 blogram3.jpg.jpg

 Miután ezekkel elkészültem, kezdődhetett a festés vagyis a sarazás. Sokat törtem a fejem, hogy az itthon fellelhető anyagok közül miből és készítsem el. Végül 4 rész búzadara és 2 rész finom liszt keverékéből született meg a dolog. A liszt azért kellett hozzá, hogy ne csak a dara darabkái legyenek jelen, hanem a köztes anyagnak is legyen miből létrejönni. Ezt a rém egyszerű elegyet a Revell matt festékével hordtam fel, ami száradás után tökéletesen imitálta az agyagos sarat. Egy közepes méretű ecsettel kb két óra kellett az egész autó bekoszolására. Hígítóval jól ki lehetett mosni, így a munka végeztével nyoma sem maradt a szuper keverékemnek az ecsetben. A keverék alapjában egy fehéres szemcsés por, amiből maradt az autón is.De ezt a festék trutyi száradása után le lehetett rázni, amit meg nem azt száraz ecsettel lesöprögettem. Elég jónak tűnik a dolog, nem potyog.

 blogram5.jpg.jpg

 Utolsó mozzanatként felraktam a reflektorokat és az antennát a bukókeretre, amiket aztán szintén koszoltam. Az ilyen platós furgonoknál gyengém a törőrács az elején. Erre is terveztem, hogy teszek, de az ilyen jellegű és erre a célra szánt sárdagasztókon nem igazán van ilyesmi. Végül nem bántam meg, mert teljesen az elképzelésim szerint sikerült... hát végül is rendbe hoznom ezt az eredetileg leharcolt modellt. Az elkészítés nem is járt nagy költségekkel, mert minden volt itthon hozzá, kivéve a kocsit. Ami a filléres árával és az elhasznált festékkel együtt 1800 Forintot kóstált. És valljuk be, hogy manapság, sehol nem lehet kapni ennyi pénzért egy 1:18-as modellt, főleg olyat ami a saját ízlésünkre van szabva. 

 Aki szeretné megnézni teljes méretű, nagy felbontású fotókon is a folyamatot és az eredményt az kattintson ide!